Stránka s tutoriálmi pre Reklamnú tvorbu 3. a 4. ročník.
/Počas prehrávania si tutoriál prepnite do rozlíšenia 1080/
článok: Aký počítač si kúpiť pre potreby štúdia?
Illustrátor | popis: | LINK |
---|---|---|
illustrátor | Uloženie PDF pre kontrolný náhľad (malý súbor, nekvalitné obrázky, vhodné pre posielanie mejlom) | POZRIEŤ |
illustrátor | Uloženie PDF pre tlač (veľký súbor, pripravené pre kvalitnú tlač, nevhodné pre posielanie mejlom. Takýto súbor posielajte ako link na cloud, nie ako prílohu v mejli.) | POZRIEŤ |
FontForge | Ako pridať diakritiku do fontu, ktorý potrebujete ale je bez diakritiky. (Soft je dosť starý a ťažšie ovládateľný.) | POZRIEŤ |
AfterEffect | Animácia LOGA, popis: | LINK |
---|---|---|
aftereffect | Základy Aftereffect | POZRIEŤ |
illustrátor aftereffect | Príprava loga v illustrátore pred animáciou. Import do Aftereffect. | POZRIEŤ |
aftereffect | Základné animačné postupy, ktoré viete aplikovať na väčšinu log ktoré vytvoríte. | POZRIEŤ |
AfterEffect | Jednoduché efekty | LINK |
---|---|---|
aftereffect | Základy Aftereffect | POZRIEŤ |
aftereffect | Vanishig Point: Postup ktorý vytvára trojrozmerný priestor z jedinej fotografie. | POZRIEŤ |
aftereffect | Animácia textu Jednoduchý postup ako animovať jednotlivé písmená textu. | vyrába sa |
Blender 2.81 Blender 3.5 Základy: ako nainštalovať.
(Blender 4 potrebuje verziu grafickej karty s Open GL 4.2)
Blender | základy | LINK |
---|---|---|
Blender | základy, inštalácia | Prejsť na stránku |
BlenderKit | Ako nainštalovať Blenderkit Addon | POZRIEŤ |
BlenderKit | Prejsť na stránku |
/UPOZORNENIE: Blenderkit časom môže spôsobiť brutálne spomalenie 3D blenderu až padanie celého programu.
V tom prípade preinštalujte blender, chvíľu pracujte bez blenderkitu. Nalinkované materiale z blenderkitu si uložte cez nodes na disk a blenderkit nebudete potrebovať/
Blender | základy, základné ovládanie | POZRIEŤ |
Blender | základy, základná práca s objektom | POZRIEŤ |
Blender | Základy, základné modelovacie techniky | POZRIEŤ |
Zoznam používaných skratiek je na konci strany.
Ročníkové cvičenia pre 3. ročník podľa zadania:
Blender | Cvičenie Pudingový pohár: | LINK |
---|---|---|
Cvičenie | Modelovanie pohára a tanierika | POZRIEŤ |
Cvičenie | texturovanie pudingového pohára a tanierika, render a nastavenie | POZRIEŤ |
Blender | Cvičenie Pomôcky pre výtvarníkov | LINK |
---|---|---|
Cvičenie | Modelovanie a texturovanie ceruzky, farbičky | POZRIEŤ |
Cvičenie | Dokončenie ceruzky | POZRIEŤ |
Cvičenie | Modelovanie štetca | POZRIEŤ |
Cvičenie | Texturovanie stetca s logom | POZRIEŤ |
Blender | Modelovanie ďalších tvarov | LINK |
---|---|---|
Cvičenie | Modelovanie misky | POZRIEŤ |
Cvičenie | Modelovanie kávovej šálky | POZRIEŤ |
Cvičenie | Modelovanie džbán | POZRIEŤ |
Cvičenie | Úprava UV na miske | POZRIEŤ |
Cvičenie | Import materiálu, dvojitý materiál miska s logom | POZRIEŤ |
Cvičenie | Modelovanie pohára, umiestnenie, render | POZRIEŤ |
Cvičenie | Ovocie | POZRIEŤ |
Cvičenie | Modelovanie muffiny (materiál robte z ľubovoľných fotiek) | POZRIEŤ |
Cvičenie | Modelovanie Bagety | POZRIEŤ |
Cvičenie | Bonsaj | POZRIEŤ |
Ťahaj | Pokusné interiérové materiale TU, Materiale na misky TU. | |
Ťahaj | Ďalší materiál TU |
Blender | OBALOVINY vizualizácia: UV krabička + nastavenie renderu | LINK |
---|---|---|
Cvičenie | Úprava UV na krabičke, render | POZRIEŤ |
Cvičenie | Úprava UV na krabičke s vrchom a dnom | POZRIEŤ |
Adobe Dimension | Pridávanie obrázkov napríklad LOGO v .psd alebo .png | LINK |
---|---|---|
Dimension | Materiál a pridanie loga | POZRIEŤ |
Blender | Rýchle pridanie loga | POZRIEŤ |
Blender | sypanie musli, nalievanie čaju | LINK |
---|---|---|
Cvičenie | Miska naplnená musli | POZRIEŤ |
Blender Photoshop | Render svietenie HDRi Photoshop compositing náhľad 1, náhľad 2 | POZRIEŤ |
Blender | Vizualizácia obaloviny | LINK |
---|---|---|
Jednoduchá krabička, modelovanie render | POZRIEŤ | |
modelovanie obalu umiestnenie grafiky, priesvitne casti obalu, render | POZRIEŤ |
Ak niektorej časti tutoriálu nerozumiete napíšte mi tinak.viktor@tokajicka.sk
Skratky:
Scale: S
Rotacia: R
Posun: G
Jednotlivé osi 3D: X, Y, Z (ak stlačím R a X – budem s objektom rotovat po osi X)
Duplikovanie: Ctrl D (nemusite obsadiť medzipamäť s CtrlC a CtrlV)
Editmode: Tab
V editmode: CtrlR (prida cutloop)
. (bodka na numpade) zacieli na vyselektovaný objekt.
Programové vybavenie: